文鎮化 D750 のはなし

我らが Nikon D750 ちゃんがファームウェア更新に失敗して文鎮化しましたが,いま横浜修理工場送りです.

ところで,同症状になっているひとを見つけました.
D4 Firmware update failed. - Nikon Rumors Forum
D4 を使われている方で,ファームウェア更新中に突然ブラックアウトしてディスプレイが点かなくなったと言っていますね.シャッターも切れるけれどシャッタースピードなども固定だし,日付もおかしくなっていると言っています(私のほうは日付を確認するすべがないため,どうなっていたかは不明.).
結局,あきらめて修理工場にセンドバックされてます.

Dhelton Posts: 7Member
April 2014 edited April 2014 in D3/D4/D5
I did the update to version 1.10 of the firmware for the D4 like I have done every other firmware update. this time when it got to 5 bars during the update. the screen went black. I let it sit for 10-15 minutes waiting for it to finish so I could verify the update. nothing happened. I call tech support and they had me do a factory reset. but my screen never came back. any suggestions short of sending it back in.?
Post edited by Dhelton on April 2014
Tagged: nikon d4 firmware

以下,超訳

D4 の ファームバージョンを1.10 にいつものようにアップグレードしたんだけど,進捗バーが5つまでいったところでブラックアウトしてしまった….
10〜15分くらい終わるのをまってみたけど何もおきなかった.
サポートに電話してファクトリーリセットの案内をうけたけど,だめだった.
なにか良い方法ないかなあ?

この後みんなであーでもないこーでもないと議論していますが,結局修理工場に送ったようです.
ファームイメージの破損なども疑っているようですが,ぼくの例では少なくとも SD カード上のファームイメージの破損はありませんでした.

追記

よーくよんでいくと,

I spoke to the NPS service department on your behalf and they basically said do a complete upload with another card. They state that they cannot be any damage done to the camera while the download is in progress but if you still have no luck then it must be sent to a nikon service branch where they have the equipment to resolve the problem. this is the first time they have heard of this problem.

ってありますね.
お節介さんが代わりに現地のサービスセンターに問い合わせてみたところ,「進捗中にカメラに障害を与えるようなことはない」「万一なにかあったらセンドバックしかない」「初めて聞いた現象だ」という応答があったとのこと.
…えー,超レアケース引いた?